ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و آلها بر شما مبارک
بسیار کلیپ عالی ای بود...
احسنت..
عارضم خدمت شما که حاج آقا نجفی اصفهانی و برادرشون حاج آقا نور الله، هر دو با هم رهبری مردم را بر عهده داشتند که حاج آقا نجفی، رهبری دینی و حاج آقا نور الله رهبری سیاسی مردم بودند...
البته یه برادر دیگه هم داشته اند که خیلی راجع به ایشون نمی دونم...
این بندگان خدا از نسل ابراهیم مالک اشتر نخعی بودند...
و البته ثروتمند...که البته همه ثروتشون را در راه خدمت به اسلام مصرف می کنند.
منزل حاج آقا نورالله در اصفهان به نام "خانه مشروطه" معروفه...
بسیاری از خدمات این بزرگوار، هنوز هم آثارش در اصفهانه...
نهایتا هم توسط دستگاه پهلوی، در سن 90 سالگی، به شهادت می رسه...
یه متن جالبی از تحریم کالای خارجی در اون زمان، یادگاری مونده که:
"این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکنالملک، متعهد و ملتزم شرعی شدهایم که مهماامکن بعد ذلک تخلف ننماییم، فعلا ۵ فقره است:
اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمینویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضا نمینماییم. حرام نیست کاغذ غیر ایرانی و کسی را مانع نمیشویم؛ ماها به این روش متعهدیم.
ثانیا: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچههای دیگر ایرانی باشد، متعهد شدهایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگری را برای اقامه صلوه بر آن میت بخواهند ماها را معاف دارند.
ثالثا: ملبوس مردانه جدید، که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده میشود، قرار دادیم مهما امکن، هر چه بدلی در ایران یافت میشود، لباس خودمان را از آن منسوج نماییم و منسوج غیرایرانی را نپوشیم و احتیاط نمیکنیم و حرام نمیدانیم لباسهای غیرایرانی را، اما ماها ملتزم شدهایم حتیالمقدور بعد از این تاریخ ملبوس خود را از منسوج ایرانی بنماییم. تابعین ماها نیز کذلک و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد. آنچه از سابق پوشیده و داریم و دوخته، ممنوع نیست استعمال آن.
رابعا: مهمانیها بعد ذلک ولو اعیانی باشد، چه عامه، چه خاصه، باید مختصر باشد یک پلو و یک خورش و یک افشره. اگر زاید بر این کسی تکلف دهد، ماها را به محضر خود وعده نگیرد. خودمان نیز به همین روش مهمانی مینماییم. هر چه کمتر و مختصرتر از این تکلف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود.
خامسا: وافوری اهل وافور را احترام نمیکنیم و به منزل او نمیرویم زیرا که آیات باهره:«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ» «وَلا تُسْرِفُوا اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» «وَلا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَه» و حدیث «لاضرر و لاضرار» ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانوادهها و ممالک را به باد داده. بعد از این هر که را فهمیدیم وافوری، بهنظر توهین و خفت مینگریم."
جالب اینجاست که همه را میگن استعمال اون کالا حرام نیست ولی ما استفاده نمی کنیم...
بعد مردم هم پای کار هستند...
الان حضرت آقا، رسما میگن حرامه ولی طرف اصلا انگار نه انگار...تازه مدعی هم هست...
ان شاء الله از مسیر پیروی ولایت خارج نشیم صلوات
عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.